EPTE® – de innovatieve behandeling bij chronische peesontstekingen

Heeft u aanhoudend klachten van de achillespees, tenniselleboog, hielspoor, kniepees of schouderpezen? Heeft u alles al geprobeerd maar blijven de klachten nog steeds aanwezig? Dan is EPTE® wellicht de oplossing! Een innovatieve en veilige manier om van chronische peesproblemen af te komen.

Wat is EPTE®?

EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie en is een behandelmethode speciaal ontwikkeld voor behandeling van chronische peesontstekingen van de knie, de schouder, elleboog en de achilles.

De EPTE® behandeling bestaat uit een dun naaldje wat onder echografische begeleiding precies op de aangedane plaats in de pijnlijke pees wordt gebracht en waar kortdurend (minder dan 2 minuten) een heel licht stroompje wordt toegepast. In de pees veroorzaakt de milde stroom een effect waardoor de pees weer nieuwe bindweefselvezels gaat aanmaken. Dit geldt ook voor pezen die al jaren al jaren pijnlijk zijn.

Door de wetenschappelijk effectief bewezen oefenmethodiek helpen we de pees ook weer sterk en “trekvast” te worden. Na een behandelperiode van ongeveer 3 maanden kan de pees de normale belasting in het dagelijks leven weer goed aan zonder pijnklachten. Ook geleidelijke sporthervatting behoort dan weer tot de mogelijkheden. Meestal zijn er 4 tot 6 behandelingen met EPTE® nodig. Dit wordt aangevuld met oefentherapie, welke niet op de EPTE® behandeldag uitgevoerd worden in verband met de hersteltijd van de behandelde pees minimaal 48 uur na de behandeling.

De EPTE®behandeling mag alleen worden uitgevoerd door gecertificeerde en goed opgeleide EPTE® therapeuten, die op een geprotocolleerde, veilige en effectieve wijze werken met het EPTE® concept.  Binnen Fysio Almelo is Loes Brummer opgeleid tot EPTE® behandelaar. Bel of mail voor meer informatie of het maken van een afspraak.