Shockwave werkt met geluidsgolven welke zich verplaatsen onder een bepaalde druk door de huid naar de pijnlocatie. Door deze geluidsgolven verbeteren de bloedsomloop en de stofwisseling waardoor de pijn afneemt. Zo stimuleert shockwave het lichaam op weefselniveau om de blessure zelf te genezen. Shockwave kan een goede behandeling zijn bij chronische en/of hardnekkige blessures.

Bij Fysio Almelo werken wij al een aantal jaren met deze therapie en de resultaten die we ermee boeken zijn erg goed. Veel patiënten die behandeld worden met shockwave merken na een paar behandelingen al een enorme verbetering.

Shockwave is een behandelmethode die zeer effectief kan zijn bij onder andere: chronische pijnklachten als hielspoor, verkalking in de schouder, een tennisarm of golfelleboog.

Shockwave kan effectief zijn bij:
- Hielspoor
- Chronische achillespeesklachten
- Jumpers knee (geïrriteerde pees boven de knie door overbelasting)
- Schouderpijn met of zonder kalkvorming (frozen shoulder)
- Chronische nek-, schouder- of rugpijn
- Andere vormen van verkalking of peesontstekingen

Voorafgaand aan de behandeling vindt vanzelfsprekend eerst een inventarisatie van de klachten plaats, eventueel met behulp van het echo apparaat. De daadwerkelijke shockwave behandeling duurt dit ongeveer 5 tot 10 minuten en is altijd onderdeel van een volledige behandeling fysiotherapie.

Gemiddeld zijn er 5 shockwavebehandelingen nodig, met een minimale periode van ongeveer 7 tot 10 dagen tussen 2 behandelingen.