header fysiotherapie almelo

hac plus praktijk

logo de friesland zorgverzekeraar pluspraktijk banner klein

ShockWave bij Fysiotherapie AlmeloHeb je chronische pijn zoals hielspoor, verkalking in de schouder, een tennisarm of golfelleboog? En heb je alles al geprobeerd om ervan verlost te raken zoals injecties, medicatie, fysiotherapie en relaxatiemethodes? Zonder resultaat en met terugkeer van de pijn, soms erger dan voorheen? Dan is Shockwave therapie wellicht de oplossing.

Shockwave werkt met geluidsgolven. Je fysiotherapeut bedient een apparaat waar deze geluidsgolven uit komen. Deze geluidsgolven verplaatsen zich onder een bepaalde druk door je huid naar de plek waar je blessure zit. Door deze geluidsgolven verbeteren de bloedsomloop en stofwisseling in het blessuregebied waardoor de pijn afneemt. Zo stimuleert de behandeling je lichaam om de blessure zelf te genezen. Het is een goede behandeling bij chronische en/of hardnekkige blessures. Met shockwave kan de fysiotherapeut de klacht op weefselniveau behandelen waardoor de pijn afneemt. Medifit Fysiotherapie werkt al een aantal jaar met deze therapie en de resultaten die we ermee boeken zijn erg goed. Veel patiënten die we behandelen met shockwave therapie merken na een paar behandelingen al een enorme verbetering.

De fysiotherapeut kan shockwave gebruiken bij:

• langdurige peesklachten (met of zonder verkalking) van hiel, achillespees, kniepees, elleboog of schouder
  • scheenbeenklachten (shin splints)
  • spierverrekkingen

De fysiotherapeut onderzoekt eerst, eventueel met behulp van het echografisch apparaat, jouw klachten. Op het te behandelen lichaamsdeel brengt hij vervolgens wat gel aan. Deze gel helpt om de golven beter over te brengen. De fysiotherapeut richt de golven via een behandelkop op dit gebied. Per behandeling duurt dit ongeveer 5 tot 10 minuten en dit is altijd onderdeel van een volledige behandeling fysiotherapie.

Soms vindt de behandeling plaats op één lichaamslocatie, maar hij kan ook een groter gebied behandelen. De fysiotherapeut kan de frequentie en intensiteit van de golven tijdens de behandeling veranderen. De behandeling kan pijn doen, maar de behandelend fysiotherapeut houdt altijd rekening met je blessure en pijnbeleving. Hij legt bij iedere stap uit wat hij doet en gaat doen.

Gemiddeld zijn er 5 behandelingen nodig. Tussen 2 behandelingen in zit meestal een periode van ongeveer 7 tot 10 dagen.