header fysiotherapie almelo

hac plus praktijk

logo de friesland zorgverzekeraar pluspraktijk banner klein

hydrotherapie bij fysio almeloHydrotherapie is het gecombineerde effect van warmte, massage en drijfvermogen. Warm water verwijdt de bloedvaten, wat de bloedtoevoer naar beschadigde weefsels vergemakkelijkt. De daarmee gepaard gaande aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen leidt tot vlugger herstel van de vermoeide spieren. De hydrotherapie is bedoeld voor mensen met een chronische ziekte of aandoening die moeite hebben buiten het water te bewegen/trainen. Het uiteindelijek therapeutische doel van de hydrotherapie is de gezondheid van de patient zo optimaal mogelijk te beïnvloeden, zodat de patient in het dagelijks leven (opnieuw) zo goed en zelfstandig mogelijk kan functioneren.

De hydrotherapie is bedoeld voor mensen met een chronische ziekte of aandoening die moeite hebben buiten het water te bewegen/trainen. Het lichaam is gemaakt om te bewegen, als u dat langere tijd niet heeft kunnen doen kan het zijn dat u de eerste keren spierpijn en/of erge vermoeidheid ervaart. Als het goed is gaat dit gaande de tijd over en zult u de voordelen van het bewegen gaan voelen:

• Vermindering van pijn
  • Vermindering van stijfheid
  • Verbetering van welzijn
  • Vergroten van gewrichtsmobiliteit
  • Vergroten van spierkracht
  • Vergroten van uithoudingsvermogen
  • Verbeteren van de dagelijks handelingen

De hydrotherapie wordt gegeven in zwembad Het Sportpark in Almelo